שעון עולמי

Youtube

שער יציג

המרת מטבע


טיפים למניעת גניבות בחוץ לארץ (מתאים גם לטיול בארץ)

21 בנובמבר 2011 13:41    |    על ידי מנהל האתר

קודם כל בלי פאניקה. מטייל עירני, שדואג למספר כללי זהירות בסיסיים, לא צריך להיתקל בבעיות.
1. מומלץ לצאת לחופשה ללא תכשיטים או פריטים יקרי ערך שמושכים את עיניהם של הגנבים.

2. ציוד או פריטים יקרים שאתה מוכרח לקחת עמך לחו"ל, ניתן לשמור בתיק שבו תאים מיוחדים. הוצא את הציוד היקר רק ממש לפני שאתה משתמש בו.

3. אל תשאיר ציוד יקר ערך ללא השגחה בחדר או בתא המטען של הרכב/אוטובוס. לא עוזר לנעול את הציוד בחדר, או לקשור את התיק למיטה! אם אתה מתכונן לישון ברכב, וודא שהתיק עם הציוד נעול, וכי התיק קשור לכיסא או צמוד וקשור לגופך. הכי מומלץ להשתמש בכספת בבית המלון. השאר בה כרטיסי טיסה וכל דבר יקר
ערך שאין לך צורך בו במהלך הטיול, כולל הדרכון (לא בכל המדינות כדאי להשאיר דרכון בכספת).

4. אל תשאיר את התיק על הרצפה במסעדות/מזנונים או בחנויות – שים אותו במקום שקשה יהיה לגנבים להגיע אליו.

5. פקח זוג עיניים, ושים לב האם עוקבים אחריך ואחרי רכושך. בעיקר, במקומות ובאתרים שבהם מתקהלים אנשים: תחבורה ציבורית/מטרו/רכבות/אוטובוסים, מעליות, מדרגות נעות, אלו יעדים מועדפים על גנבים שעובדים בקבוצות.

6. כשאתה מכניס את כרטיס האשראי שלך לכספומט, בדוק את פתח הכניסה של הכספומט. אם תראה שני "תפסים" אל תכניס את כרטיס האשראי. התפסים מונעים מכרטיס האשראי להיכנס לכספומט, וגורמים לו ליפול לתוך שקית קטנה שהושתלה קודם לכן. הכספומט ידרוש ממך את המספר הסודי, אך הכרטיס יהיה תפוס בשרוול זה
ולא יצא. לאחר שתתייאש, הגנב יוציא את הכרטיס ממקומו ויוציא גם את הכסף (יש לו את האמצעים לראות את המספרים שהקשת).

7. במידה ותתקל ב "שוטרים" (אנשים במדים), הדורשים ממך לראות את הדרכון ואת הכסף, על מנת לוודא שאינם מזויפים, הזהר! אל תתפתה! דחה אותם באדיבות מהולה בתקיפות ותנסה למשוך אותם אל תוך קבוצת אנשים או לניידת קרובה. וראה זה פלא הם ייעלמו כהרף עין.

8. יש גנבים המתחזים לתיירים, עם מפות בידם, מבט חסר אונים, ושאלות איך להגיע.

9. לא פעם אנו רוצים להצטלם ומבקשים מאדם זר לצלם אותנו, והבחור נעלם כהרף עין עם המצלמה. לפני שמבקשים יש לבדוק האם גם הוא תייר או מקומי. כמו כן לא להיענות לאנשים המתנדבים לצלם אותך.

10. כדאי גם להחזיק מצלמה בהישג יד בתיק או בתא הכפפות (או טלפון סלולארי עם מצלמה) ולצלם את הגנב. אז ניתן גם להגיש תלונה במשטרה הכוללת את תמונת הגנב.

11. אל תחליף כסף ברחוב, גם לא אצל אדם זר העומד בתור כמוך בתוך משרד להחלפת כספים, אלא רק במקומות מוסדרים ומאושרים לכך ואצל הפקיד הנותן שירות.

12. אל תסתובב עם ארנק בכיס האחורי.

13. השתדל שלא להתבלט ולדבר בקול רם ובמיוחד בעברית. ישר יזהו שאתה תייר.

14. לא ללכת עם תיק גב או תיק צד המופנה לגב, שכן יש גנבים החותכים חלק מהתיק ומוציאים את תכולתו מבלי שתרגיש. תיק אישי יש לשים כך שחזיתו תהיה מלפנים, כדי שתהיה לך שליטה עליו.

המקור

כתוב תגובה