שעון עולמי

Youtube

שער יציג

המרת מטבע


מלטה

21 בנובמבר 2011 13:58    |    על ידי מנהל האתר

רפובליקת מלטה (במלטזית: Repubblika ta' Malta) היא מדינה המורכבת ממספר איים הממוקמת במרכז הים התיכון מדרום לאיטליה. מיקומם האסטרטגי של האיים גרם לכך שלאורך ההיסטוריה הם נכבשו שוב ושוב. כיום מלטה היא מדינה עצמאית החברה באיחוד האירופי.
שמה של המדינה הקטנה נגזר מהמילה היוונית Melet, כלומר דבש, ואחר כך קראו לה הרומאים Merita. מלטה הצטרפה לאיחוד האירופי ב2005, וגרים בה כ-400 אלף תושבים בלבד, למרות שכמות התיירים שפוקדים את חופיה האי, מסתכמת במעל למיליון מבקרים בשנה.
משאב הטבע העיקרי הוא אבן הגיר, מיקום גאוגרפי נח וכח עבודה יצרני. מלטה מייצרת רק כ-20% מהאוכל שלה, יש לה מקורות מים מוגבלים ואין לה מקורות אנרגיה טבעיים. הכלכלה תלויה על: הסחר הזר (משמשת כנקודת מעגן לספינות מטען), יצור (בעיקר אלקטרוניקה וטקסטיל) ותיירות
מלטה מורכבת מארכיפלג במרכז הים התיכון בערך 93 ק"מ דרומית לסיציליה. רק שלושת האיים הגדולים (מלטה, גוזו וקומינו) מיושבים בקביעות.
המפרצים הרבים מאפשרים נמלים טובים. פני השטח בתוך האיים, המיושבים בצפיפות מתאפינים בגבעות נמוכות. הנקודה הגבוהה ביותר היא טה'דמיירק אשר נמצאת באי מלטה. האי הראשי והגדול מבין השלושה הוא מלטה, בו שוכנת רוב האוכלוסייה והבירה – ואלטה. האי השני בגודלו הוא גוזו ובירתו – ויקטוריה. האי השלישי בגודלו – קומינו, קטן משמעותית מהאחרים, חסר כבישים סלולים ובשטחו מלון בודד.
האקלים המקומי הוא ים תיכוני.

כתוב תגובה